Jej refrén hovorí o krajine bez vlastného neba. Na videoklipe sa zároveň objavuje pražský Žižkov.
„Dvě nahé holky“, schúlené pri hrobe o ktorých hovorí text mi pripomínajú renesanciu. V hrobe leží Tycho Brahe („Tycho de Brahe“), dánsky astronóm z obdobia renesancie, ktorý celý život upieral svoj zrak do neba. Umrel v Prahe. Okolo jeho smrti existuje viacero dohadov, podľa jedného mýtu mu zlyhali obličky kvôli otrave ortuťou počas alchymistického pokusu. Možno sa pokúšal uvariť elixír života, dosiahnuť večný život. Dve nahé dievčatá na jeho hrobe mi symbolizujú apatiu z konca obdobia renesancie, po ktorej prichádza baroko. Návrat k Bohu, obživa kresťanstva bez trpkej príchute minulosti v Európe.
„Andělé, odhalte tváře, pro slepé harmonikáře...“ biedu modernej doby symbolizuje nezáujem o tých, ktorí potrebujú našu pomoc. Sú pritom „důverně známý“ tí, ktorí potrebujú pomoc. „Jste-li tak důverný známý, pojďte a zpívejte s námi“.. o tom, jak mocné je baroko... pokračuje text piesne. Čo je tou „denní m ůrou“ ktorá nám „sežrala století“? Dvadsiate storočie a postmoderna v ktorej centre bol človek a jeho záujmy sa neosvedčili. Výsledkom bolo zabité storočie, stámilióny mŕtvych a vyhodený potenciál rozvíjajúcej sa Európy. Zdá sa mi, že Európa v čase obnovy mrhá svojou šancou na novú nádej, nové baroko.
Žeby si autor textu myslel opak? Možno to vyjadruje „noc lámání kostí“ pražskej smrtky, tej „bestii“ ktorá nás straší smrťou. Kto iný ju zrazí k zemi „tak jak to umí jen baroko“?.
Nikomu neodopieram inú interpretáciu textu, ale vo mne pieseň evokuje optimizmus a novú Nádej v smrti a zmŕtvychvstaní Ježiša Krista. V tom, že naše hriechy si odtrpel a kriesi nás svojím duchom do nového života.
Dáva nám príklad a hlavne dôvod nemstiť sa, nekradnúť, hľadať pravdu... iracionálne niekoho milovať.
O novom Kráľovi, ktorý porazil smrť spieva aj pieseň Viva la Vida („Smrť a jej priatelia“) od skupiny Coldplay.
"Taková zář je jen jedna..."